مقالات و نظریات علی سایگانی

يكشنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۸، ۰۱:۲۳ ب.ظ

یگانه راه ایجاد برادری و وحدت معنوی

یگانه راه ایجاد برادری و وحدت معنوی

ما صورتاً از جهات گوناگونی اتحاد داریم ; 

۱_همه از فرزندان آدم و حوا هستیم

۲_ همه از جمله امت نبی اکرم (ص‌)هستیم.

۳_همه هموطن هستیم و کشورمان ایران است.

لیکن برای حل مشکل،وحدت صوری کافی نیست،بلکه آنچه لازم است ایجاد اتحاد و وحدت معنوی است که یگانه راهش هم آن است که عقاید تفویض،بدا،تبرا و تقیه را کنار گذاشته و حقانیت صحابه خصوصاً خلفای اربعهش و ازواج مطهرات و اهل بیت را یکصدا اقرار کنیم و بدان معتقد شویم. و دست تطول خود را بجرم انتقاد در حق آن ها ملوث ننماییم. کتاب ها و اوراق مطاعن را نذر آتش یا محو آب کنیم و بر ماضی صلوات گوییم. 

کشمکش سنی و شیعه را کنار گذاشته و دوشادوش همدیگر با دشمنان دین مقابله کنیم. اما اگر بنا باشد کما فی السابق بر اعتقاداتمان بمانیم،همچنان که الان نیز هستیم ، دیگر هرگز توقع و امید آن نمیرود که شیعه واقعی از تبلیغات یک سنی متأثر شود یا برعکس یک سنی واقعی از تبلیغات یک شیعه تأثیر پذیرد و عقیده شیعه را قبول کند،سعی وتلاش هر یکی از فریقین در جهت چنین منظوری تحصیل حاصل است و هیچ نتیجه مثبتی در بر ندارد، بنده معتقدم که تاریخ بر این ادعا شاهد گویا و زنده ای است زیرا واضح است که صفویه در دوران حکمرانی چه نقشه ها وتوطئه ای ضد انسانی علیه اهل سنت پیاده کردند و همچنین عده ای از حکام اموی ها چگونه شیعه ها را تهدید کردند.

لاحول و لاقوة الا بالله العلی العظیم و آخر دعوانا ان الحمدلله رب العالمین 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۲/۱۸
علی سایگانی

وحدت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی